AnketaAnketa

Odeslat mail Kontaktujte nás

Máte na nás nějaký dotaz, nápad, zajímavý tip na výlet, pěknou fotku? Máte chuť podílet se na obsahu stránek, rádi píšete, fotíte? Máte zájem o reklamu, propagaci, spolupráci? Kontaktujte nás.

PočasíPočasí ve světě

Athény: 6C° mrholení
Brno: -7C° polojasno (den)
Djerba: 14C° občas zamračeno (den)
Hurghada: 22C° polojasno (den)
Londýn: 0C° zamračeno (den)
Madrid: 7C° polojasno (den)
Ostrava: -11C° mlhavo
Praha: -10C° slunečno
Řím: 4C° občasný déšť

Chcetel-li další podrobnosti a destinace, klikněte prosím zde.

KurzyDevizové kurzy

země kurz
EMU 24,980
Japonsko 24,359
Rusko 63,141
USA 18,806
Velká Británie 29,853

Chcetel-li další podrobnosti o devizovém kurzu, klikněte prosím zde.

SvátkySvátky

Datum: pátek, 10.únor 2012
Dnes má svátek: Mojmír
Zítra má svátek: Božena
Zvěrokruh: vodnář
Svatý: sv. Scholastika - Mojmír

Chcetel-li další zajímavosti ke svátkům tak klikněte zde.

Zasílání novinekZasílání novinek

Chcete se přihlásit k odběru novinek (aktualit) ze serveru Střípky, bez nutnosti registrace?

ČlánkyNejčtenější články

ObrázekALKOHOL V TĚHOTENSTVÍ

I malé množství alkoholu je během těhotenství škodlivé.

Děti matek, které během těhotenství konzumovaly i malé množství alkoholu, mají později v životě zvýšené riziko problematického chování.

"Studie ukazuje, že k vyvolání nežádoucích účinků alkoholu na dětské chování dostačuje ještě menší množství látky, než bylo původně předpokládáno," říká jedna ze spoluautorů studie Dr. Virginia Delaney-Black , která s kolegy publikovala své závěry v časopise Pediatrics. Lékaři vyšetřili 506 žen z prenatální poradny, které vyplnily dotazník, týkající se jejich konzumace alkoholu během těhotenství.

Ženy byly opět kontaktovány ve věku, kdy děti dosáhly 6 až 7 let; studie se účastnily tehdy, když souhlasily, aby byly jejich děti vyšetřeny na poruchy chování. Výzkumníci zjistili, že konzumace alkoholu matkou během těhotenství byla spojena s problémovým chováním jako agresivita dítěte, delikventní chování a poruchy pozornosti. "Signifikantně i děti s nízkou hladinou prenatální expozice alkoholu - ekvivalentem jednoho koktejlu týdně během těhotenství - měly třikrát vyšší pravděpodobnost výsledků v testech, zařazujících je do klinicky delikventní skupiny," řekla Dr. Delaney-Black. Spojitost mezi příjmem alkoholu matkou v těhotenství a chováním dítěte zůstala zřejmá i po započtení dalších faktorů, které mohou ovlivnovat chování dětí. Dr. Delaney-Black a její kolegové doporučují, aby se ženy během těhotenství zcela vyvarovaly jakémukoliv množství alkoholu, dokonce i několika douškům vína.


zdroj:
hutnická zaměstnanecká pojišťovna

         

ČlánkyNové články

ReklamaUpoutávky



Připojte se k nám na facebooku